diumenge, 11 de novembre del 2012

Com parlar bé en públic/ Identitat i Territori

Aquesta setmana hem hagut d'entregar la síntesi del llibre Com parlar bé en públic de Joana Rubio i Francesc Puigpelat; un llibre que recomanaria a tothom, gent jove i gent gran, ja que parlar en públic és una activitat que cada posem en pràctica molt cops i té una gran rellevància tot i que no ho valorem ni ens n'adonem.

Aquest llibre proporciona uns coneixements fàcils d'entendre i de seguir que poden ajudar a tota persona que ha de fer discursos i exposicions, ja explica la manera en que un ha de posar-se, com controlar els nervis, com preparar un bon guió, que s'ha de dir i que no s'ha de dir en un discurs, recursos per captar l'atenció del públic, etc.

Un cop fet el treball, a la classe de COED, vam fer un escrit per grups destacant el que creiem que era més important del llibre i acte seguit vam posar-ho tot en comú oralment, a partir dels oradors de cada grup que van anar explicant els punts claus del llibre.


La classe em va agradar molt perquè va ser molt dinàmica i a més a més trobo que va ser molt útil per consolidar els coneixements que havíem llegit i començat a aprendre gràcies al llibre. A banda d'explicar les idees principals entre tots i de posar en comú les opinions també vam anar fent tweets sobre com anava la classe i dient quines idees destacava cada grup per fer-ho més interessant per tots.







Partint d'aquests coneixements m'agradaria explicar un cas on tot això es va intentnar posar en pràctica, aquesta situació va ser en l'exposició del treball d'Identitat i territori, per les assignatures de COED i GITIC. En aquest treball es tractava d'enllaçar el territori i la identitat que cada parella tries, era un tema lliure, on només hi havia aquestes dues coordenades.

La meva parella, Laura Aparici, i jo vam decidir fer el treball sobre la realitat i la ficció de les universitats americanes, reflectint fragments de pel·lícules que ensenyen la vida d'un estudiant americà contrastant-ho amb enquestes realitzades a estudiants americanes i persones catalanes que han estudiar allà. Vem poder comprovar que hi ha una idealització en la majoria de coses com ara l'accés a la universitat, les residències estudiantils, etc.

Pel treball, d'acord amb les pautes del llibre, vam utilitzar un suport audiovisual que va ser el prezi, on només hi vam posar les paraules claus i essencials per el públic, vam fer-nos un guió amb les idees principals que havíem de dir, per no deixar-ho tot a la improvisació però tampoc ens ho vem memoritzar a la perfecció, perquè això tampoc no és bo, s'ha de tenir preparat i s'ha d'entendre el tema per poder parlar-ne d'una forma còmode. Vam destacar com a punt important del treball la presentació i les conclusions perquè quedessin clares i vam intentar utilitzar alguns recursos per captar l'atenció del públic, ve fos amb fragments de pel·lícules divertits com per comentaris nostres amb un toc d'humor.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada