Aquesta setmana hem hagut d'entregar la síntesi del llibre Com parlar bé en públic de Joana Rubio i Francesc Puigpelat; un llibre que recomanaria a tothom, gent jove i gent gran, ja que parlar en públic és una activitat que cada posem en pràctica molt cops i té una gran rellevància tot i que no ho valorem ni ens n'adonem.
Aquest llibre proporciona uns coneixements fàcils d'entendre i de seguir que poden ajudar a tota persona que ha de fer discursos i exposicions, ja explica la manera en que un ha de posar-se, com controlar els nervis, com preparar un bon guió, que s'ha de dir i que no s'ha de dir en un discurs, recursos per captar l'atenció del públic, etc.
Un cop fet el treball, a la classe de COED, vam fer un escrit per grups destacant el que creiem que era més important del llibre i acte seguit vam posar-ho tot en comú oralment, a partir dels oradors de cada grup que van anar explicant els punts claus del llibre.
La classe em va agradar molt perquè va ser molt dinàmica i a més a més trobo que va ser molt útil per consolidar els coneixements que havíem llegit i començat a aprendre gràcies al llibre. A banda d'explicar les idees principals entre tots i de posar en comú les opinions també vam anar fent tweets sobre com anava la classe i dient quines idees destacava cada grup per fer-ho més interessant per tots.
Partint d'aquests coneixements m'agradaria explicar un cas on tot això es va intentnar posar en pràctica, aquesta situació va ser en l'exposició del treball d'Identitat i territori, per les assignatures de COED i GITIC. En aquest treball es tractava d'enllaçar el territori i la identitat que cada parella tries, era un tema lliure, on només hi havia aquestes dues coordenades.
La meva parella, Laura Aparici, i jo vam decidir fer el treball sobre la realitat i la ficció de les universitats americanes, reflectint fragments de pel·lícules que ensenyen la vida d'un estudiant americà contrastant-ho amb enquestes realitzades a estudiants americanes i persones catalanes que han estudiar allà. Vem poder comprovar que hi ha una idealització en la majoria de coses com ara l'accés a la universitat, les residències estudiantils, etc.
Pel treball, d'acord amb les pautes del llibre, vam utilitzar un suport audiovisual que va ser el prezi, on només hi vam posar les paraules claus i essencials per el públic, vam fer-nos un guió amb les idees principals que havíem de dir, per no deixar-ho tot a la improvisació però tampoc ens ho vem memoritzar a la perfecció, perquè això tampoc no és bo, s'ha de tenir preparat i s'ha d'entendre el tema per poder parlar-ne d'una forma còmode. Vam destacar com a punt important del treball la presentació i les conclusions perquè quedessin clares i vam intentar utilitzar alguns recursos per captar l'atenció del públic, ve fos amb fragments de pel·lícules divertits com per comentaris nostres amb un toc d'humor.
Partint d'aquests coneixements m'agradaria explicar un cas on tot això es va intentnar posar en pràctica, aquesta situació va ser en l'exposició del treball d'Identitat i territori, per les assignatures de COED i GITIC. En aquest treball es tractava d'enllaçar el territori i la identitat que cada parella tries, era un tema lliure, on només hi havia aquestes dues coordenades.
La meva parella, Laura Aparici, i jo vam decidir fer el treball sobre la realitat i la ficció de les universitats americanes, reflectint fragments de pel·lícules que ensenyen la vida d'un estudiant americà contrastant-ho amb enquestes realitzades a estudiants americanes i persones catalanes que han estudiar allà. Vem poder comprovar que hi ha una idealització en la majoria de coses com ara l'accés a la universitat, les residències estudiantils, etc.
Pel treball, d'acord amb les pautes del llibre, vam utilitzar un suport audiovisual que va ser el prezi, on només hi vam posar les paraules claus i essencials per el públic, vam fer-nos un guió amb les idees principals que havíem de dir, per no deixar-ho tot a la improvisació però tampoc ens ho vem memoritzar a la perfecció, perquè això tampoc no és bo, s'ha de tenir preparat i s'ha d'entendre el tema per poder parlar-ne d'una forma còmode. Vam destacar com a punt important del treball la presentació i les conclusions perquè quedessin clares i vam intentar utilitzar alguns recursos per captar l'atenció del públic, ve fos amb fragments de pel·lícules divertits com per comentaris nostres amb un toc d'humor.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada